Mandater för TYPO3 GmbH

Vi brinner för vårt kraftfulla CMS - och vi gillar att sprida vårt brinnande intresse

Det innebär att vi älskar att smitta andra med TYPO3-bacillen och få dem lika galna i detta CMS som vi är - om det så är redaktörer, utvecklare eller chefer.

Varje år är vi aktivt engagerade i de många TYPO3 Community-evenemangen. Konferenser, barcamps, användargrupper - allt som finns, vi är där. Vi ger presentationer, erbjuder workshops eller helt enkelt dröjer oss kvar i bakgrunden och sträcker ut en hjälpande hand om det behövs, på alla tänkbara sätt.
Vi delar information - t.ex. om senaste förbättringarna av systemet - och vi visar våra arbetsflödesmönster för de som är intresserade av att förbättra systemet. Det är så väldigt enkelt att bidra till att utveckla TYPO3s kärna!

Om du organiserar ett TYPO3-evenemang eller behöver ett inspirerande tal, kontakta oss gärna!

Vi delar vår kunskap och know-how

En kodsprint är en sammankomst för utvecklare och det är ett bra sätt att förbättra TYPO3 såväl som att utbilda utvecklare. Vi organiserar ungefär 5 till 12 kodsprinter varje år, på webbbyråer i hela Europa. Alla som är intresserade är välkomna, det finns ingen klassrumsundervisning och nykomlingar lär sig under tiden.

Vi har ett annat liknande erbjudande. Du kan skicka över din juniorutvecklare i ett par månader för utbildning på jobbet. Han eller hon kommer att lära sig otroligt mycket genom att samarbeta med våra erfarna teammedlemmar och få en bra inblick i vardagliga arbetsrutiner inom TYPO3-kärnan. Och vet du vad? Det är gratis!

Send Your Junior

Uppskjuten uppdatering? Extended LTS (= ELTS) tillgänglig!

Programuppdateringar är viktiga, de håller buggar borta. Men ibland kan ett projekt inte uppdateras när det borde. Ibland är det en tidsfråga, ibland finns det andra skäl. Om den 3-åriga cykeln av en Long Term Support-version närmar sig sitt slut (eller redan har gjort det!) och du bryter ut i kallsvett, eftersom du har ansvaret för företagets hemsida och du föreställer din systemet hackas eftersom det är föråldrat, då har vi lösningen för dig: Extended Long Term Support (ELTS). När buggar fixas gäller det alltid för nuvarande och tidigare LTS-versioner (nu: TYPO3 7.6 och 8.7), och inte för äldre. Varje gång en ny version släpps, hamnar en äldre version utanför support (t ex när TYPO3 8.7 släpptes, hamnade TYPO3 6.2 utanför support). ELTS ger dig säkerhetsfixar för den senaste versionen som hamnade utanför den vanliga supporten.

Extended Support

Vi tillhandahåller ett TYPO3 Service Level Agreement (SLA)

Hur kan du vara säker på att det finns support när du behöver det? Det mesta av ditt företags infrastruktur är säkrat av olika SLA. Vi kan nu fylla klyftan och erbjuda dig ett Service Level Agreement för själva TYPO3-kärnan.

Vi underhåller din installation i nära samarbete med din digitala byrå och / eller ditt IT-team för att ge dig bästa möjliga service och ett smidigt löpande system. Bli inte förvånad över att din byrå eller frilansare, som ansvarar för din webbplats, hänvisar till oss när det gäller SLA - vi sitter alla i samma båt, bara på olika platser.

TYPO3 SLA erbjuder

Förhandling, navigering och nätverkande

Denna punkt är känslig, men vi har bestämt oss för att gå rakt på sak. Ibland hamnar man i en svår situation. Känner du igen känslan när ett projekt bara inte går som planerat och förväntat? Kommunikationen mellan entreprenörer och kunder blir svår. Eller har ett visst projekt sådana specifika krav, att utvecklaren behöver en andra åsikt i frågan (vilket förresten visar på hur professionella de är).

Att flacka runt är inte kul. Och heller inte tanken på att avsluta affärsrelationen och letar efter en ny webbyrå.

Men det finns ytterligare ett alternativ: Ta in oss som tredjepartsexperter, för att hitta den bästa lösningen.

Vi består av ett team av TYPO3-proffs och en av dem kommer att sätta sig ner tillsammans med dig och förhandla. När en bra plan har upprättats och saker löser sig, försvinner vi från scenen.

Vi konkurrerar på inget sätt med våra dagliga hjältar - alla TYPO3-byråer och frilansare gör ett anmärkningsvärt arbete där ute, varje dag! Men vi vet hur det är när saker och ting är en enda röra - vi har själva varit där och lärt oss mycket av detta. Och vi vet hur bra det är att få en hjälpande hand när det blir svårt.

En del i denna överenskommelse är att vi förbinder oss till sekretess, kring de fakta som avslöjas vid förfarandet.

Vad händer härnäst?

Nu när du fått en uppfattning om vad vi gör, ta då reda på våra gränser.

Vad vi inte gör