Utökad support

Förbättra avkastningen och få mer ut av dina webbprojekt.
Tre år med utökad support, tid att planera och sinnesfrid.

Driftstid

Den totala driftstiden för en ELTS-version har en fast tidsram på 3 år. Startdatum för en ELTS-version beror på slutdatum för en LTS-version och erbjuder därmed en sömlös övergång av support.
Varje bokningsbar ELTS-period har en fast driftstid på ett år. De kan också kombineras i 2 år (10% rabatt) och 3 år (15% rabatt).

Följande lista visar vilka driftstider som är tillgängliga för den valda ELTS-versionen.

ELTS 6.2 total driftstid från 1 april 2017 till 31 mars 2020
År 1: 1 april 2017 till 31 mars 2018
År 2: 1 april 2018 till 31 mars 2019
År 3: 1 april 2019 till 31 mars 2020

ELTS 7.6 total driftstid från 1 december 2018 till 30 november 2021
År 1: 1 december 2018 till 30 november 2019
År 2: 1 december 2019 till 30 november 2020
År 3: 1 december 2020 till 30 november 2021

En ytterligare utvidgning av de givna driftstiderna är inte planerad

Övrig Information

Instanser

En instans kan vara en uppsättning av 3 + n TYPO3-installationer (Live, Live Failover, Staging, Development per Developer) så länge installationens omfattning är densamma. En instans kan också vara en enda TYPO3-installation som kör flera webbplatser för flera klienter.
Här är några exempel:

  • Du har ett team på 12 utvecklare som alla arbetar med ett enda projekt som körs inom en enda TYPO3-installation = 1 instans.

  • Du har ett projekt med en utvecklingsserver, en staging-server och 200 frontend-servrar som alla servar samma innehåll = 1 instans.

  • Du har en enda TYPO3-installation som kör 12 mikrositer för 12 klienter = 1 instans.

  • Du har 12 mikrosajter för en klient och varje mikrosajt körs på sin egen TYPO3-installation = 12 instanser.

  • Du har 5 klienter och driver 3 olika webbplatser per klient, var och en med sina egna TYPO3-installationer = 15 instanser.

Om du är osäker på din uppsättning, kontakta oss så hjälper vi dig att bestämma vad som bäst passar ditt fall.

Förklaring av kontakter

Teknisk kontakt

En teknisk kontakt är kontaktpersonen för ett ELTS-abonnemang. De ger åtkomst till ELTS Git-lagret och kan installera säkerhets- och kompatibilitetsuppdateringarna som tillhandahålls av ELTS-programmet på målsystemet. Den tekniska kontakten informeras också via e-post om kommande ELTS-släpp.

Faktureringskontakt

En fakturakontakt är kontaktpersonen för alla kommersiella frågor. De får både erbjudanden och fakturor via e-post.