Hyr en bil med TYPO3

"Kunden är den viktigaste personen i vår verksamhet. Kunden är inte ett avbrott i vårt arbete - det är syftet med det. Vi gör inte kunden en tjänst i vår tjänst - kunden ger oss möjlighet att göra det."

Website, Responsive, Portal

International, Automotive, Corporation

Rental, Leasing, One-way

Headquarter
Germany
Employees
5.1K(2015)
Turnover
1.9B(2015)

Sammandrag

Sixt är ett familjeföretag med mer än 5000 familjemedlemmar i över 100 länder. Och oavsett hur stora vi kan bli - kommer vi alltid att vara mer en familj än ett företag. Eftersom varje familj är unik.

 

Sixt bygger helt på TYPO3 för sin affärskritiska onlineportal, med mycket användarvänliga och tilltalande sök- och bokningsmotorer samt omfattande kampanjhanteringsfunktioner. Ett vackert TYPO3-klient att titta på.

Inledningen av en berättelse i rörelse

När Martin Sixt startade sitt företag "Sixt Autofahrten und Selbstfahrer" ("Sixt Car Cruises and Self Drivers") 1912, hade Tyskland inte ens ett riktigt vägnät. Ändå trodde Martin på framtiden för hans idé. År 1917 köpte Martin Sixt äntligen en lokal i München, som fortfarande rymmer en av de mest frekventa Sixtgrenarna idag.

 

År 1927 överlämnade han företaget till sin brorson, Hans Sixt. En 8-cylindrig Isotta Fraschini och den stora 6-cylindrede Renault blev en del av flottan. På grund av flaskhalsar i reservdelarna för utländska märken, beslutade Sixt att endast använda Mercedes-fordon från och med 1929.

Vision

Kunden är inte beroende av oss - vi är beroende av dem. Kunden är inte en outsider till vår verksamhet - de är en central del av det. Kunden är inte en kall statistik - de är köttet och blodet med känslor, åsikter och perspektiv. Kunden är inte någon att argumentera eller skämta med, det finns inget argument att vinna över kunden med. Kunden är någon som till oss med sina behov och i slutändan är det vårt jobb att hantera dem.

 

Gallery & Features

All Case Studies